.
 

Son 10 Yorum

 
 

Ziyaretçi İstatikleri

Bugün : 94
Toplam : 648628
 
 
GÜNÜN YORUMU ( YALVARIYORUM ) !  -  09.09.2015
.
.

Gezi’de bir düş görmüştük,

Düşü bile güzeldi…

 

 

“ Bu vatan için neler yapmadık ki

                                                    kimimiz öldük,

                        kimimiz nutuk attık…”

                    Orhan VELİ

 

GÜNÜN YORUMU

 

YALVARIYORUM

Sözün tükendiği noktaya doğru gidiyoruz

Böyle günlerde akıldan, mantıktan söz etmek pek mümkün olmazsa da öyle sanıyorum ki uğruna büyük bedeller ödediğimiz bu güzelim ülke, bu güzelim insanlar için bir iki söz söyleme hakkı da düşer bize

Kim bilir belki üç beş kişi “Evet ya, bu haklıymış” diyebilir; Kim bilir?

Ucunda can varsa, insan varsa deryanın boz bulanık savaş sularına üç, beş damla barış kanı damlatmak? Değmez mi? Nelere değmez ki….

Bir kere herkes bu savaşın seçimlerden bir partinin tek başına iktidara gelmediği için çıkartıldığı konusunda hemfikir mi? Hemfikir

Bunu ben demiyorum en tepedeki uzun adam seçimlerden önce de söyledi, üç dört gün önce de…

Üç yıl boyunca devlet, İmralı dahil herkesle görüşüldüğü halde, Ankara’dan Kandil’e, Diyarbakır’a havada mektuplar uçuştuğu halde Dolmabahçe’de milletin gözü önünde her şey açık açık canlı yayınlarla yaşandığı halde aynı kişi ekranlara çıkıp “ Kürt sorunu da yok; Barış masası da yok” demedi mi? Dedi

Daha seçim sonuçları belli olmadan alelacele mecliste tekme tokatla bugün kullandığı "terör yasaları"nı çıkarmadı mı? Çıkardı

“Seçim sonuçlarına göre bizim de A planımız, B planımız var” demedi mi? Dedi

Şimdi bu yaşananlarla bu uzun adamın dedikleri arasında bir çelişki var mı? Yok

Her şey bu kadar açık ve netken ve bugün canımız yanıyorsa, kanımız kanıyorsa siz suçu kimde ararsınız?

Kürtlerden mi? Uzun adamda mı?

Yüz binlerce insan bayraklarla sokaklara dökülüp suçlu arıyorsa HDP binalarına karşı mı yürümeli? Uzun adamın partisine, sarayına karşı mı?

Haydi içlerindeki resmi görevlileri ve olayı kavrayamayan bir azınlığı çıkaralım

Katılıp da demokrasi adına, sol adına, özgürlükler adına nutuk atanlara ne demeli?

Biz de elimize bayraklar alıp yürüdük bir zamanlar; ABD ye karşı, NATO ya karşı, ABD üslerine, Altıncı filoya karşı…

Kimler bizi kurşunladı? Kendini milliyetçi ve vatansever sanan zamane ülkücüleri!

Tarih tekerrür ediyor; Bugün de olanlar, yaşananlar bir benzeri can dostlar…

Suçlu, kardeşim dediğin Kürtler değil; Hele hele Kürdün solcuları hiç değil

İlla da sokaklara dökülecek, suçluyu bulup cezalandıracağız diyorsanız ülkeyi bu duruma sokanlar belli

Seçim sonucunu beğenmeyip Suruç’ta, Dağlıca’da, Cizre’de, Iğdır’ da o masum insanların canı üzerinden puan bekleyenler beli; Uzun adam, bunu gizlemiyor; Açık açık söylüyor da…

Duy artık; Uyan artık eyyy halkım ve özellikle kedisine solcuyum diyen ve kendisini solcu sanan dostlarım

Bu kavga uzun adamın, sarayın var ya da yok olma kavgası

Ama canlar senin canın, bu kanlar benim kanım

Yalvarıyorum uyanın ne olur, uyanın artık

Bu güzelim ülke, bu güzelim topraklar hepimize yeter de artar

Küçük bir azınlık dışında kimsenin bayrakla, sınırla, devletle bir sorunu yok

İlla da sokaklara dökülecek, illa da kanın ve canların hesabı sorulacaksa hedef de belli, suçlu da…

Türk olun, Kürt olun ne fark eder? Önce biz İNSAN ız

Yalvarıyorum uyanın ne olur, uyanın artık

Yoksa hızla sözün tükendiği noktaya doğru gidiyoruz

Kim bilir belki de tükendi ??? !!!

  

 
Okunma Sayısı : 1222 | Yorum Yaz

|

Tavsiye Et

|

Facebook'ta Paylaş
 
.
hıdır  -  13.09.2015    16:40:30
.
o köprü altında çok sular aktı
öncelikle hatırlayamadığım için özür diliyorum süleyman bu anlattıkların kürdü yok sayan 30-40 yıl önceki resmi görüşlerdi Bu resmi görüşler çok cana mal oldu, çok insanımız öldü ve baktık ki gerçekten de kürt varmış. hem de milyonlarca. hem de her sabah zorla varlığım türk varlığına armağan olsun diye yemin ettikleri halde sözünden durmayan milyonlarca kürt. zaten sorun da tam burada, yemininin gereğini yapmayan bu kürtleri ne yapacağız? doğrusu cevap bile vermeyecektim ama ama ama....
.
.
süleyman kandemir  -  11.09.2015    08:42:33
.
sosyalistler ve sınırlar
ilk kez hıdır sana katılmıyorum. verdiği örnek kötü örnek. bir kere türk devleti denilen bir devlet tarih boyunca var oldu ve edebi olarak da var olacak. kürt develti hiç olmadı ve umarım olmazda. hani sosyalisttik, sınsırlara karşıydık, bir sosyalist bir sınır içerisinde ikinci bir sınırı niye savunur sadece bu konuda beni aydınlatırmızınız hıdır abim ve sosyalist geçinen kürt savunucuları? arkadaşlar oyun büyük. abd dümende. konu kürtlerin hakları değil. türkiyenın bölünmesi. pkk da maşa, konunun farkına varmayan sözde aydınlarda. siz bari oyuna gelmeyin. doksan yıllık kazanımları koruyalım yeter. geri gitmesin yeter. anlaştığımız tek nokta hedef kaçak yer
.
.
devrim  -  11.09.2015    08:12:16
.
işte bu
hıdır abi sen hep zorunlu kal yorum yap. aklını özlemişiz. seni de tabi can abim benim
.
.
hıdır  -  11.09.2015    00:13:52
.
ZORUNLU YANIT
Sitenin anahtarı bende diye ya da kendi çöplüğüm diye bol bol ötmeyi nutuk atmayı sevmem ama Kemal’ la kırk yılı aşkın bir dostluğumuz, tanışıklığımız var. Kemal in içinde bulunduğu, büyüdüğü ortamdan bakarsak tam da öyle görünüyor. PKK nın çıkış nedenleri, o günkü Türkiye nin koşulları Devletin inkarcı ve asimilasyoncu politikaları vs vs getirdi bu kangreni günümüze. PKK yı PKK yapan, bu kadar güçlendiren, günümüze getiren de devletin bu yanlış politikaları. Bu yanlış politikasını görmezsek ve eleştirmezsek zaten ne dersek boş. Sık sık söylüyorum yine tekrarlayayım, Olayı doğru kavrayabilmemiz için tersten yorumlasak; Yani Düşünün ki Anadolu’nun 80 i Kürt, 20 si Türk. Muğla nın dağalarına "Ne mutlu Kürdüm diyene" diye yazılsa, “Türk yoktur, herkes Kürttür” denilse, Türkçe türküler yasaklansa, Analar babalar çocuklarına Türkçe isim veremezlerse, partilerimiz kapansa, vekillerimiz öldürülse, çocuklarımıza her gün " Varlığım Kürt varlığına armağan olsun" diye zorla yemin ettirseler, Türkçe eğitim yasak olsa ve en önemlisi yasal mücadele yolları da kapalı olsa bir Türk olarak sen ne yaparsın Kemal’ım… Seni bilmiyorum ama o koşullarda ben de dağa çıkarım vallahi… Ya da çok kabaca devlet mantığıyla HDPPKK mı? Evet PKK Terör örgütü mü? Evet HDP Altı milyon oy mu? Evet Bu mantığa göre altı milyon seçmen terörist olmuyor mu? Çok açıkça burada bir sosyal, siyasal mantıksızlık ve yara görülmüyor mu? Bunca insan bir terör örgütünün peşinden gidiyorsa devletin şapkasını masaya koyup düşünmesi lazım değil mi, ben nerede yanlış yapıyorum diye Çözüm de ancak o zaman bulunur yoksa kavgayla, savaşla, kanla, canla değil… İşin doğrusu Türkiye de sadece yaşadığımız yılları, yaşanan olayları, acı gerçekleri masaya yatırsak Kürtlere hak vermek için Komünist, solcu, sosyalist, devrimci filan olmaya da gerek yok Her şey meydanda, İNSAN olmak yeterli. “Ölen askerleri niye kınamıyorsun” sorunu ne ben duymuş olayım Kemal im ne de sen sormuş ol Ben Alevi felsefesinden gelen ve Aleviliği mümkün olduğu kadar yaşamıma aktarmaya çalışan biri olmaya çalıştım hep. Alevilikte “CAN” kutsaldır; Tanrının yeryüzündeki yansımasıdır, Can kutsal bilinir, insana tapılır Ve bu insan kavramına ırk-dil-din-mezhep kavramları girmez Yani biz yetmiş iki millete tek nazarla bakarız Bizim felsefemizde ölen asker de, dağdaki genç de bizim canımız Bizim felsefemizde Ne mutlu Türküm diyene olmaz, Kürdüm diyene de olmaz; Ne mutlu İNSANIM diyene… Bu çağda, bu yaşananlara rağmen hala bitmiş-tükenmiş resmi ideolojileri savunuyorsan, bizim tüm devrimci mücadelelerimizi yok sayıp devletin dili ile konuşuyorsan, beni yargılıyorsan ne diyeyim Kemal im Ben artık susuyorum sen konuş Zaten büyük olasılıkla, bu kafayla gidersek “ Ben bu ülkeyi böldürmem” diyenler bu ülkeyi böldürecekler Her şeye yazık olacak, insanlarımıza da bunca emeğe de, bunca kardeşliğe de Bu güzelim vatana da…
.
.
Nevzat Can  -  10.09.2015    23:26:03
.
kardeşlerimiz
Cizreden tanıdığım birisiyle telefonla görüşmeye çalıştım.Dört beş saniyede bir telefon kesildiği için sağlıklı görüşemedim.O dört beş saniye içerisinde ,heyecanla ;burada bir yakınınız var mı? diye sordu,telefon kesildi.Yine aradım.Sonra telefonla görüştürmüyorlar,hemen kesiyorlar,mesajlaşalım dedi. Ben de mesajımı yazdım; Benim orada bir yakınım yok,ama insan olarak sizlerde ,Cizre halkıda benim yakınımsınız ,sizin gibi bir kaç tanıdığımız daha var onlarada ulaşamadık,,ben çok üzülüyorum,endişe ediyorum dedim. Cevap yazdı; Allah sizden razı olsun,budur işte kardeşlik.Hiç bir şey kardeşi ayıramaz.Ben şahsım adına söylüyorum ve konuşuyorum.Dünyadaki bütün renkleri seviyorum.Çok teşekkür ederim,çok sağolasın. BUNUN ÜZERİNE NE SÖYLENİR Kİ...
.
.
rıza gül  -  10.09.2015    02:22:20
.
ürkütme
kemal dost hıdırımızı küstürme. her şeye küsüp,kafayı üşütüp dağlara kaçtığının canlı tanığıyım. yeniden siyasete ısınıyor gibi. onun özelliği hep s...nin doğrultusuna gider. ötesinde ne var, başıma ne gelir düşünmez. yukarıdaki yazı onun kişiliğinin güzel bir örneği güzel bir yansıması. eğer onu yakından tanıyorsan her ölümün acısını içinden sakladığını bilirsin. aslında bu yapı onun dini felsefesinden ( her ne kadar o din demiyorsa da ) inancından kaynaklanıyor. enel hak konusunda uzmanlaşmış ve yaşamına aktarmış biri. bu felsefede can kutsaldır, can tanrının yansımasıdır. bunu sık sık söylerde. bu konuda bir kitabıda var. belki cevabımı o yazar ya da yazmaz sana ama tekrar söylüyorum hıdırımızı yakından tanıyorsan o sorular konusunda hiç ama hiç süphen olmasın. birde yeni dağlarda indi. çok ihtiyacımız var.ürkütme
.
.
Kemal ÇALIŞKOL  -  09.09.2015    23:37:50
.
Ben de yalvarıyorum..
Yaklaşımına ve yalvarışına ben de katılıyorum sevgili dostum. Evet suçlu olan kürt halkı değil.. Suçlu olan can havliyle kendisine ve işlediği suçlara, günahlara bir çıkış yolu arayan ve bu nedenle son günlerini yaşayan uzun adam.. Ama şu anda kürt halkıyla kendini bütünleştirdiğini sanan PKK denen gözü dönmüşleri nereye koyacağiz. Bugün yine kürt asıllı iş sahiplerine ait iş yerlerine saldıran, basan HDP nin çeşitli binalarını yakan bilinçsiz insanlarımızın da yine dolduruşa gelerek bu eylemlere katıldığı aşikar..Bunu hiç tasvip etmiyorum..Bu demokrasi anlayışı ile bağdaşmaz. Ama o taşeron cani örgüt ile Onu tepeden yöneten, bu olayları planlayan AB,ABD sermayedar kesiminin taşeronuna nasıl bakacağiz. Şimdi ben sana soruyorum. Geçen hafta Kurdi Aleynayı bir kaza sonucu kaybetmemiz karşısında yasadığın duygusallığın sonucunda AKYARLAR da düzenlediğin etkinliği, geçtiğimiz hafta içinde masum bir sekilde zırhlı aracının içinde mayınla şehit edilen onlarca Asker ve güvenlik görevlilerimiz için, onların onlarca yetim kalan çocukları için düzenleyebilecekmisin? Bunu yapan cani örgüt PKK yı lanetleyebilecek misin? Evet Kurdi Aleynanın resmi de hepimizin uzun süre içini yakmıştı. Ama son günlerce içleri yanan ailelerin bağırışları haykırışları hiç senin içini yakmadı mı be kardeşim.Hadi Kurdi Aleyna suçsuzdu, Peki o güzelim genç turk ve kürt asıllı asker ve güvenlik görevlilerimizin ne suçları vardı? Onların yetim kalmasına maşalık eden bu adi orgutun adını ağzına almayacak mısın? Seni, ben ve bütün arkadaşlarım din dil mezhep ve ırk ayrımını yapmadan bütün insanları seven biri olarak tanıdık tanıyoruz..İşte bu noktada tarafsız bakışına tanık olmak istiyorum.Eğer tarafsız bakamıyorsan o zaman kendini vur dağlara derim..
.
.
oktay sarıyurt  -  09.09.2015    15:00:18
.
yaz yaz yaz
sana yaz yaz yaz diyorum, bizede okumak düşer. dağları bırakda devamlı yaz kardeş. tam da benim hislerime tercüman olmuşsun. iyiki senin gibilerde var bu toplumda. keşke sesiniz daha gür çıksa. aleviliğin özü zaten senin bu çizgin. yetmiş iki millete tek nazarla bakmak, dil, din , mezhep ayrımı yapmadan insanı kutsamak. bizde görüyruz bu yanlış ve tehlikeli gidişatı görüyoruz ama elimizden bir şey gelmiyor. insanların gözü dönmüş. toplumsal olaylar böyle işte. otuz kırk yıl sonra anlaşılacak yenilen boklar ama umarım iş işten geçmemiş olur. bu yazını yayacağım can dost. izininle tabi. son sözüm dağlardan in, sana çok ihtiyacımız var bu sıralar ve senin gibilere tabi
.